Rewitalizacja kamienicyWspólnoty mieszkaniowe

zarządzanie nieruchomościami
Właściwie zaplanowane oraz systematycznie wykonywane prace remontowe i modernizacyjne mogą podnieść wartość nieruchomości mieszkaniowych bez wyraźnego obciążenia budżetu jej właścicieli.

Przedwojenna kamienica, która znajdowała się pod ochroną konserwatora zabytków wymagała uważnego zarządcy, który odpowiednio zaplanowałby i przeprowadził jej rewitalizację i usprawnienie bieżących procedur obsługi. Wspólnota zwróciła się do naszej firmy o wsparcie w tym zakresie.

stan początkowy

Przedwojenna nieruchomość, jedna z najładniejszych kamienic w okolicy, posiadająca zarówno lokale własnościowe jak i komunalne. Dotychczasowy administrator nie spełniał oczekiwań zarządu oraz mieszkańców w zakresie nowoczesności i rzetelności obsługi. Po przejściu nieruchomości wyróżniono najważniejsze kwestie, które wymagały  rozwiązania:

  • zabytkowa kamienica w średnim stanie technicznym
  • brak bieżącej obsługi instalacji i urządzeń
  • niepoprawnie rozliczane koszty utrzymania i mediów
  • wysokie koszty obsługi kredytu

rozwiązanie

Na spotkaniach roboczych z zarządem wspólnoty oraz przy aktywnym wsparciu mieszkańców określono poniższe rozwiązania, które wymagały wdrożenia w najbliższym czasie:

  • opracowanie kilkuletniego plan rewitalizacji kamienicy
  • wdrożono procedury zapewniające odpowiedni czas reakcji w przypadku awarii
  • przeprowadzono analizę płynności połączoną ze spłatą kredytu,
  • wyjaśniono zaległe rozliczenia i wdrożono procedury windykacyjne

wynik

Zarządcy nieruchomości, po akceptacji rozwiązań przystąpili do wdrożenia planu. Postęp prac był systematycznie prezentowany mieszkańcom na corocznych zebraniach i podlegał bieżącym korektom zgodnie z ich ustaleniami. W wyniku podjętych działań osiągnięto poniższe rezultaty:

  • poprawa funkcjonalności budynku dzięki wykonanym modernizacjom
  • obniżenie kosztów utrzymania nieruchomości
  • wprowadzenie czytelnych rozliczeń i podniesienie zadowolenia właścicieli
  • wzrost jakości obsługi technicznej nieruchomości wspólnej

Kolejne działania kontynuowano według wcześniej przyjętego schematu projektowego:
planowanie – konsultacje – prezentacja wyniku – akceptacja – wdrożenie.

Jak możemy pomóc?

Skontaktuj się z naszym biurem lub napisz do nas on-line.

Wykonywanie obowiązków przez pracowników PITERSON Sp z o.o. charakteryzuje się profesjonalnym podejściem, wysoką kulturą biznesową oraz dbałością o wszystkie aspekty funkcjonowania budynku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości świadczonych przez Spółkę usług, jednocześnie rekomendując ją jako sprawdzonego i zaufanego administratora nieruchomości.

blank-profile-hi-400x380
Zastępca burmistrza
Gmina Ożarów Mazowiecki,
Piterson Rzetelna firma
Gepard Biznesu 2017
Firma na medal
Oferteo

SZUKASZ SPRAWDZONEGO PROPERTY MANAGERA?